Crisiscommunicatie

Hoe bereid je een organisatie voor op crisiscommunicatie.

Communicatie is een van de succesfactoren tijdens een crisis. Dit blijkt uit onderzoek en evaluaties van oefeningen en werkelijke gebeurtenissen.
Het belangrijkst tijdens crisis is het behouden van het vertrouwen in de organisatie. De communicatiemedewerkers hebben hierin een grote rol, maar ook de bestuurder; het boegbeeld van een organisatie.

Doel van het project: voorbereid zijn op crisiscommunicatie, rolbekendheid, volgens een crisiscommunicatieplan, dat regionaal wordt gebruikt.

Het project crisiscommunicatie is een gezamenlijk project met Acute Zorg Euregio.

In 2013 zijn de crisiscommunicatieplannen van de deelnemende organisaties geanalyseerd en hebben alle deelnemende organisaties een format crisiscommunicatieplan gekregen.

De methode en rollen die in dit plan staan beschreven worden getraind en geoefend door communicatiemedewerkers. De bestuurders kunnen deelnemen aan dilemmasessies, mediatrainingen en oefeningen.

© 2015 Netwerk Acute Zorg   |   Webdesign: Webton.nl